ungmotmobbning

Alla inlägg under oktober 2015

Av Agnes Lehrberg - 17 oktober 2015 17:27

   Hur många gånger har man inte behövt höra från olika människor att det blir bättre? Själva meningen "Det kommer bli bättre" får en att må illa när man redan mår som värst. Nejnejnej man kommer aldrig kunna tänka att "det blir bättre" när man mår som värst och verkligen ligger på botten. MEN hörrni, det blir det fan. Det blir bättre, det känns verkligen inte så i den stunden då man mår som värst, men när man själv märker framsteg så inser man hur mycket bättre det kommer att bli.
Jag mår själv just nu en aning dåligt, men jag tänker inte ge upp. Trots att jag får läsa om mig varje dag och se bilder samt att få höra folk skrika en massa åt mig så tänker jag inte ge upp. Blickarna i skolan gör mig bara starkare, det får mig att känna att folk verkligen lägger ner sin egna tid på att kolla på mig. Dom kollar på mig för att kunna rätta mina brister, men ändå så lyckas dom inte. Jag är så jävla stark. Och jag kommer aldrig att ge upp, trots att jag verkligen ligger på botten så försöker jag få det lilla snöret att hålla när jag klättrar upp.

Jag vet själv om att det finns oändligt många människor där ute som går igenom samma sak som jag nu. Och fyfan vad jobbigt det är. Fyfan den där klumpen i magen man får varje morgon för att gå till det stället där vi lär oss saker, där vi får in så mycket lärdom i våra hjärnor så att vi kan växa upp och bli vuxna och skaffa jobb. Att behöva ha en klump för att gå till ett ställe där vi bygger upp vår egna framtid. DET ÄR FEL. Varför ska vi låta IDIOTER förstöra vår framtid? Varför ska vi höja deras självförtroende för att vi låter dem sänka vårt? Vi alla är starka. Starka så enda in i helvetet. Och ingen skall få förstöra för oss. Det som gäller är att vi måste höja vårt egna självförtroende! Vi måste veta om att vi varken är fula eller horor. För att om vi själva vet det så kan dom inte få oss att tro det.
DU som läser detta exakt just nu, du är så sjukt jävla fin. Du är värdefull och du är gudomligt vacker. Du är inte bara grym, du är en fantastisk människa också. Och JA det är exakt DIG jag menar.
Ställ dig framför spegeln och så tittar du på dig själv och så tänker du
"Ingen annan är som jag, jag är så jävla bra och så sjukt snygg" För sanningen varar längst.
Alla gånger man känt att man inte dugit för någon, alla gånger man bara vill hoppa. Tänk att alla dom gångerna så har vi själva valt att inte ge upp. För vi finns här idag. Tillsammans är vi alla starka och vi ska bekämpa mobbningen.

Om det är någon som skall ge upp så är det mobbaren själv. Dom skall ge upp med allt sitt hat mot oskyldiga människor, dom skall sluta trycka ner andra för att kunna komma högre upp själv.

Vi lever nu idag, och vi skall inte avsluta vårt liv pga dom som vill komma högre upp själva. Varje gång någon säger till dig att du är ful och lyckas få dig må dåligt så ställer dom sig på dina axlar och hoppar. Men DU kan själv välja att gå undan när personen är i luften och ramlar. Visa att du är stark. För du är stark.

Du får jätte gärna höra av dig till mig om du mår dåligt eller liknande så kan jag försöka hjälpa dig. Och om jag inte riktigt kan hjälpa så ska du veta att jag lyssnar och finns där för dig.

Ni kan nå mig på antingen Facebook eller Kik, till er som kanske inte har internet jämnt får jätte gärna skriva till mig på Facebook eller Kik så lämnar jag ut mitt nummer.

Facebook: Agnes Du Vet Lehrberg

Kik: agneslehrberg

  Kan jag le när jag mår skit, så kan DU också det!

Av Agnes Lehrberg - 13 oktober 2015 20:00

Well nu tänker jag inte vara tyst och fejka dedär leendet på läpparna. Jag går nu genom grymt mycket nätmobbning på sociala medier samt "fysisk" mobbning i skolan. Ni som går in på detta inlägg har nog hört om namnet "DJ-Agnes" well that's me. Men det såkallade "namnet" används inte till något bra, det används som narr. Jag har nu sen Juli fått gått och höra å läsa ÖVERALLT DJ-Agnes.Visst fine, namnet DJ-Agnes är ingen big deal, men när det används till mobbning och narr då klarar jag inte av att hålla det inne. På riktigt nu alltså. Till er människor som sitter och skriver ut att jag är en hora, slampa, fitta, dålig dj osv. Vart sitter respekten hos er? Hur tror ni det känns för min älskade familj att få höra så mycket skit om sin dotter, syster, kusin, barnbarn, systerdotter, guddotter m.m? Hur tror ni det känns? Och allt detta skit startades när jag skrev ÄRLIGT på min instagram profil att jag är DJ på Gotland. JA jag är DJ, fast ingen utbildad. Jag spelar musik på ungdomsgårdar, ungdoms fester för att jag vet hur man gör, jag vet hur man fixar med ljudet, jag vet hur man höjer basen osvosv, och det vet nog ganska många. Jag har själv proddat 2 låtar, men det är som sagt 2 nybörjare låtar som jag själv väljer att inte visa någon. Men ändå, varför skall jag få sitta och ta en massa skit för att jag var ärlig i min instagram profil? JA jag är DJ på ungdomsgårdar och det kallas DJ på ungdomsgårdarna när man sköter musiken.. SÅ VAD ÄR FELET?! Vad är meningen med att slösa sitt syrefattiga lilla liv på att kommentera att jag är sämst osv? Har ni ens hört mig? På riktigt är så trött på att läsa om mig själv överallt angående att jag är en sån dålig DJ, att jag är en hora, fitta, slampa osv pga en liten jävla text. Jag tänker inte sluta spela musik på olika gårdar eller avslutningsfester pga er idioter som försöker sabba allting för mig.

Till er som skriker efter mig i skolan.
Hur mår ni? Hur går det? Hur känns det att trycka ner en människa så djupt ner när hon bett alla runt om att sluta? Hur känns det att ni får en människa att må så fruktansvärt dåligt så h*n inte vill gå tilll skolan? Säg mig hur känns det? Och till er människor som ger mig såna grova blickar samt skrattar åt mig, hur mår ni? hur känns det? vad får ni ut av detta?
Jag mår inte alls bra nu, jag mår så grymt dåligt. Jag vågar inte ens gå till skolan längre pga allt skrikande efter mig och allt som skrivs om mig. Alla falska anklagelser m.m Nu snackar vi om att detta är gymnasiet, detta är alltså folk från 16 år upp till 18/19 år som håller på. Borde inte vi börja bli vuxna? Eller tycker ni att det är okej att mobba någon? På riktigt, jag tänker dela med mig utav lite som skrivs om mig VARJE dag, Men detta är bara oändligt lite utav det som skrivs. Lär redigera texten senare och sätta in flera bilder. Men här är i alla fall lite.

                           

Kanske dags att ni öppnar ögonen och inser vad ni faktiskt sitter och skriver ut om mig. Och detta är bara en sån sjukt liten del. Och jag vill inte polisanmäla för jag vet att polisen ändå kommer att lägga ner allting så det är inte ens värt.

Av Agnes Lehrberg - 7 oktober 2015 20:01

Varför i hela världen skulle det vara okej att hänga ut någon på internet? Varför i hela värden skulle det vara okej att skriva till en människa att h*n inte räcker till? Varför i hela världen skulle det vara okej att påpeka NEGATIVA grejer om en annan människa? Varför i hela världen backar människor för mobbning?

Varför kollar dom bara på? Varför gör dom ingenting? Jo för att dom är brutalt fega.

Under alla dessa år som tonåring så blir jag aldrig förvånad över att se folk ensamma i matsalen, är inte direkt förvånad att se gråtande människor överallt, och är definitivt inte förvånad över att se olika människors fullständiga namn slängas ut här och var på internet. Nej hörreni jag är inte förvånad ett jävla dugg.

Denna mobbning, denna äckliga vidriga lilla mobbning som tydligen tillfredställer osäkra människor i hopp om att dom skall känna sig någorlunda bättre än någon annan.. eller?

Vart sitter den där osynliga " STOPPA MOBBNINGEN" knappen? Vart sitter den? Och vart är alla modiga och självsäkra människor när någon annan människa blir totalt kränkt? VART ÄR NI?

Vart är respekten hos dessa osäkra och totalt vidriga människor? Vart sitter eran respekt? När blev det okej att sparka på någon som redan ligger? Varför trycka ner människor för att ni själva skall verka bättre?
Blir så fruktansvärt äcklad och trött. Att nu i dagens samhälle behöva vara orolig för att öppna upp sociala medier för att sedan sökläsa och se ifall någon hängt ut en. Att man skall behöva vara rädd för att ens föräldrar, syskon, kompisar, kusiner m.m skall se vad som står om en på internet. Borde vi tillåta detta? NEJ!
Är det okej att kalla en annan individ för tjock, ful, äcklig, hora? Är det okej? NEJ, precis så varför låter vi detta ske? Varför gör vi ingenting? Varför ändras inte samhället? Är det okej att ca flera miljoner tar sitt liv pga mobbning? MEN NEJ!

Tänk ifall inte denna mobbning hade funnits, herregud vad bra alla hade mått då. Hur kan vi göra för att förhindra den? Kanske kan vi tänka på vad vi skriver/säger till andra? Kanske behandla alla med respekt istället för att spotta på en?

Mobbningen lär nog aldrig försvinna från världen pga för många osäkra människor som endast söker status och uppmärksamhet, MEN man kan försöka minska den. Så hädan efter kan man tänka efter vad som kommer ut ur ens mun. Man kanske inte behöver säga att en annan människa är ful eller äcklig pga att man själv tycker det? Man behöver inte slå en annan människa för att man själv tycker att det kanske hade varit finare med blåmärken lite överallt på någon annans kropp?
I dagens samhälle kan man vara hur jävla anonym man vill, man kan ljuga och säga att man heter Eva 25 år, när man egentligen heter Kim och är 14 år för att kunna trakassera andra. För i helvete detta är inte okej någonstans.
" Hej jag är anonym jag kan skriva vad jag vill för att ingen vet att det är jag" tänker i princip dom flesta i världen. Är det rätt? NEJ.
Alla är så oändligt fega när det kommer till att vara anonym. Dom är äckliga råttor som behandlar människor olika pga utseende, kroppsform, personlighet osv. ALLA MÄNNISKOR ÄR INTE LIKADANA. Alla är grymma på sitt jävla sätt även mobbare, men mobbare föredrar att visa sin oändligt äckliga respektlöshet och sina äckliga sidor för att verka bättre än andra. Men djupt inne i en mobbare så finns det.. En berättelse där det visar att man egentligen är sjukt osäker och vill ha uppmärksamhet. Men tro mig mobbare, din uppmärksamhet betyder inte ett skit, din status skiter folk fullständigt i egentligen.

Till er som är utsatta.
LÅT ALDRIG MOBBARE SÄNKA DITT SJÄLVFÖRTROENDE FÖR DÅ HÖJER DU DERAS.

Peace out.

Presentation


18 hela år
Bor på Gotland.
Föreläser om näthat och mobbning.
Läs gärna och släng in en kommentar. Och hoppas inläggen jag skriver kommer till nytta för dig!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Omröstning

Tycker DU att det är okej med mobbning?
 Ja för jag är en osäker människa
 NEJ! Alla är lika bra som dom är

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards