ungmotmobbning

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2015

NÄTMOBBNING ÄR LIKA ALLVARLIGT SOM MOBBNING ÖVERHUVUDTAGET

Av Agnes Lehrberg - 13 oktober 2015 20:00

Well nu tänker jag inte vara tyst och fejka dedär leendet på läpparna. Jag går nu genom grymt mycket nätmobbning på sociala medier samt "fysisk" mobbning i skolan. Ni som går in på detta inlägg har nog hört om namnet "DJ-Agnes" well that's me. Men det såkallade "namnet" används inte till något bra, det används som narr. Jag har nu sen Juli fått gått och höra å läsa ÖVERALLT DJ-Agnes.Visst fine, namnet DJ-Agnes är ingen big deal, men när det används till mobbning och narr då klarar jag inte av att hålla det inne. På riktigt nu alltså. Till er människor som sitter och skriver ut att jag är en hora, slampa, fitta, dålig dj osv. Vart sitter respekten hos er? Hur tror ni det känns för min älskade familj att få höra så mycket skit om sin dotter, syster, kusin, barnbarn, systerdotter, guddotter m.m? Hur tror ni det känns? Och allt detta skit startades när jag skrev ÄRLIGT på min instagram profil att jag är DJ på Gotland. JA jag är DJ, fast ingen utbildad. Jag spelar musik på ungdomsgårdar, ungdoms fester för att jag vet hur man gör, jag vet hur man fixar med ljudet, jag vet hur man höjer basen osvosv, och det vet nog ganska många. Jag har själv proddat 2 låtar, men det är som sagt 2 nybörjare låtar som jag själv väljer att inte visa någon. Men ändå, varför skall jag få sitta och ta en massa skit för att jag var ärlig i min instagram profil? JA jag är DJ på ungdomsgårdar och det kallas DJ på ungdomsgårdarna när man sköter musiken.. SÅ VAD ÄR FELET?! Vad är meningen med att slösa sitt syrefattiga lilla liv på att kommentera att jag är sämst osv? Har ni ens hört mig? På riktigt är så trött på att läsa om mig själv överallt angående att jag är en sån dålig DJ, att jag är en hora, fitta, slampa osv pga en liten jävla text. Jag tänker inte sluta spela musik på olika gårdar eller avslutningsfester pga er idioter som försöker sabba allting för mig.

Till er som skriker efter mig i skolan.
Hur mår ni? Hur går det? Hur känns det att trycka ner en människa så djupt ner när hon bett alla runt om att sluta? Hur känns det att ni får en människa att må så fruktansvärt dåligt så h*n inte vill gå tilll skolan? Säg mig hur känns det? Och till er människor som ger mig såna grova blickar samt skrattar åt mig, hur mår ni? hur känns det? vad får ni ut av detta?
Jag mår inte alls bra nu, jag mår så grymt dåligt. Jag vågar inte ens gå till skolan längre pga allt skrikande efter mig och allt som skrivs om mig. Alla falska anklagelser m.m Nu snackar vi om att detta är gymnasiet, detta är alltså folk från 16 år upp till 18/19 år som håller på. Borde inte vi börja bli vuxna? Eller tycker ni att det är okej att mobba någon? På riktigt, jag tänker dela med mig utav lite som skrivs om mig VARJE dag, Men detta är bara oändligt lite utav det som skrivs. Lär redigera texten senare och sätta in flera bilder. Men här är i alla fall lite.

                           

Kanske dags att ni öppnar ögonen och inser vad ni faktiskt sitter och skriver ut om mig. Och detta är bara en sån sjukt liten del. Och jag vill inte polisanmäla för jag vet att polisen ändå kommer att lägga ner allting så det är inte ens värt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes Lehrberg - 6 augusti 2019 21:17


  Hej allesammans! Long time no see. Jag mår hur bra som helst. Hade en föreläsningturné nu i våras som gick hur bra som helst. Jag jobbar för nuvarande på en förskola här på Gotland och har gjort det sen 21 Januari. Vi får se vart mitt liv tar vä...

Av Agnes Lehrberg - 24 maj 2018 21:15


Detta inlägg är väldigt väldigt känsligt och sjukt jobbigt för mig att skriva.   Vet inte ens ifall det finns någon som fortfarande läser denna blogg, skulle inte förvåna mig ifall ingen gör det då jag aldrig uppdaterar. Just nu är det väldigt ...

Av Agnes Lehrberg - 11 september 2017 22:53


Nej och återigen nej. Vi som blir utsatta för mobbning, psykisk ohälsa, självskadebeteende, självmordstankar, ätstörningar, diagnoser m.m, det är inte vi det är fel på. Det är samhället vi lever i som är förstört. Barn, ungdomar och vuxna tror att ba...

Av Agnes Lehrberg - 14 februari 2017 11:58

"Det var mörkare än färgen svart, bubblan var mera som en fyrkant jag kunde inte ta mig ut snälla hjälp"   Mörker, allt var så mörkt. Kunde inte styra mina känslor. Kunde inte hitta ljuset. Vart var jag? Vem var jag? Vad ville mörkret?   Allt...

Av Agnes Lehrberg - 18 december 2016 10:14

Vilka är vi? Vad gör vi? Vad vill vi komma fram till? Vad är vårt mål? Vilka vill vi nå ut till?   Mobbad på nätet & IRL styr jag och 3 andra tjejer som heter Carro, Elin och Elara.Vi åker ut till olika skolor samt bibliotek och förel...

Presentation


18 hela år
Bor på Gotland.
Föreläser om näthat och mobbning.
Läs gärna och släng in en kommentar. Och hoppas inläggen jag skriver kommer till nytta för dig!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Omröstning

Tycker DU att det är okej med mobbning?
 Ja för jag är en osäker människa
 NEJ! Alla är lika bra som dom är

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards