ungmotmobbning

Direktlänk till inlägg 20 februari 2016

Nej jag tänker inte sitta och gråta pga att ni misslyckat med att förklara vad respekt betyder för era barn.

Av Agnes Lehrberg - 20 februari 2016 13:42

Jag är så trött, riktigt trött faktiskt. Rubriken är ganska grov och menar inte på att lägga skuld på föräldrar. Men man börjar undra vad som fått barn/ungdomar/vuxna att kränka någon oskyldig människa så jävla hårt. Hur långt skall det behöva gå? Hur ofta skall man få behöva säga sluta tills någon slutar? Hur ska man göra för att fejka ett leende dag för dag? Hur skall man gör för att må bra?

Varför, varför, och ännu en gång VARFÖR? Varför sitta och skriva till mig att jag skall ta livet av mig för att inte är som alla andra? Varför lägga ut bilder på mig och min familj på sociala medier och skriva att jag är ful och att min familj är likaså? Varför fortsätta med namnet "dj-agnes"?! VARFÖR? I meningen "låt mig vara, jag mår dåligt" är det ni inte förstår? Vad gör ni föräldrar när ni hör att erat barn kränker en annan människa?
Och ni som är 18-23 år, vad gick fel? När man är 18 år så är man VUXEN. När man är 18-23 år så sitter man inte och hänger ut någon och verkligen inte YNGRE människor. Ni skall vara vuxna så vem är det som misslyckat med att förklara det för er? Skärp er på riktigt nu. Är så äckligt trött på att se mitt namn på sociala medier och bilder på mig. Jag är så trött på att ni människor som kränker mina vänner pga att dom umgås med mig. Jag är så trött på er alla. Hoppas att ni lär er en sån jävla läxa. Hoppas ni får SKIT dåligt samvete när ni blir äldre.

Från och med NU så kommer jag polisanmäla ALLT som skrivs om mig för jag e trött på att behöva må såhär dåligt. Jag tänker inte svika det jag lovade min kompis på hennes egna begravning. Jag skall kämpa för Klara.
           

 
 
Ingen bild

Teres

21 februari 2016 11:08

Vansinnigt bra skrivet !!!! Ta ingen skit !

Agnes Lehrberg

21 februari 2016 11:43

Tack så jätte mycket! Blir så glad!!

 
Ingen bild

Agnes

21 februari 2016 12:54

Bra skrivet. Känner inte dig och har inte varit delaktig i allt som hänt med dig. Men trots att jag personligen inte har skrivit något elakt om dig så tillhör jag den tysta massan som inte gör något. Jag har suttit bredvid människor som pratat skit men ändå valt att låtsas att inte höra för att jag inte vill prata skit. Men att kolla bort är också att vara delaktig. Jag hoppas för allas skull att detta ska sluta. Alla människor måste stå på sig för varandra. De som pratar skit är de som är så självupptagna att de inte kan tänka sig in i andras perspektiv eller vill vinna ett skratt från sina vänner för att man är så osäker på sig själv att man måste få sina vänner att skratta på andras bekostnad. Fortsätt som du är, tappa inte bort dig själv- i slutet av dagen är det elaka människor som kommer förlora!

 
Ingen bild

Freja

21 februari 2016 13:02

Sjukt bra skrivet. Sjukt dock att du ens behöver skriva det. Blir så arg på allt och alla. Vart är deras föräldrar? Herregud... Det är inte klokt. Stå på dig och umgås med människor som har något innanför pannbenet!! Du är stark<3

 
Ingen bild

Felicia Godman

21 februari 2016 13:35

Ucsh, fy fan vad vidrig människor är!
Ingen människa ska behöva stå ut med sånt här! De får en verkligen att undra vad som gått snett, det är ju så man skäms över att ens kalla sig själv människa!
När det gäller personer under 18 så bör en kontakta föräldrarna och försöka tala allvar om situationen, Att detta är saker en kan polisanmäla, det inte ett okej beteende!
Och när de gäller personer över 18, bara polisanmäl, även om de nästan aldrig leder någonstans, för personer över 18 har inget "säkerhetskort' längre, de bör vara medvetna om konsekvenserna. Detta är nämligen olagligt!
Ucsh, spyr på mänskligheten.

 
Ingen bild

Lärare

21 februari 2016 15:18

Hej Agnes.
Mycket bra skrivet. Så bra att du orkar stå över dem som sjunkit så lågt att man måste lägga sig i andras liv.
Vi lever i ett fritt land och har rätt att vara den vi är.
Omge dig med vänner du kan lita på, som stärker den du är och skaka av dig människor som tar din energi. Kram från en vuxen som bryr sig.

 
Ingen bild

kram

21 februari 2016 21:23

Så himla ledsen att allt detta verkligen har hänt. Stå på dig, jag ska ifrågasätta all skit jag hör och bidra med det jag kan. Du är bra och långt mycket bättre än de som finner humor och coolhet i att trycka ner andra och skämta på andras bekostnad. Kram på dig

 
Ingen bild

Micke

21 februari 2016 22:17

Jag vet väl vem du är men inte mer men jag tycker det e fantastiskt bra skrivet och ja det e sjukt att detta ens får hända. Jag hoppas att alla som skrivit ut något skäms så in i helvete för så beter man sig fan inte. Förstå en sak och det är att statistiken för självmord stiger i landet och detta är en av anledningarna. Ni sitter bakom era jävla skärmar och hackar ner o trycker ner människor som till slut inte orkar mer. Söt är såna som ni som göra att så många ungdomar mår dåligt. Stay strong Agnes 💪 och alla andra där ute 💕

 
Ingen bild

Sarah

22 februari 2016 22:05

Så himla vidrigt. Det märks att det är väldigt unga och omogna personer som yttrat allt det här. Att man fyller 18 innebär inte att man blir vuxen. Det är det här ett riktigt bra bevis på. Man måste ta konsekvenser av sitt handlade. Man måste inse hur djupt man sårar. Kram på dig

 
Maria

Maria

8 mars 2016 22:01

Blir så ledsen och arg.
Att folk kan vara så ruttna mot varann
och du är absolut inte ful.
Du är jättesöt.
De är mobbarna som är riktigt fega och ynkliga kräk.
Kram och kärlek<3

http://grenadine.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mamma till tonåringar

14 mars 2016 08:11

Hej Agnes! Som mamma blir jag rädd,på flera plan.. Jag hoppas dels att jag uppfostrat mina barn till att vara bra,godhjärtade och omtänksamma människor som aldrig skulle behandla människor på något annat sätt än dom själva vill bli behandlade! Dels hoppas jag att dom som gör så här mot andra människor,ramlar ordentligt på ett gymnastikgolv när dom bara har shorts på sig( vi vet alla hur det svider). Jag anser att föräldrar måste bli mer medvetna om hur deras barn och ungdomar uppför sig på sociala medier! Att skriva såna saker som du får höra är rent utsagt vidrigt,att dom inte förstår hur det påverkar personen i fråga är chockerande. Jag tycker du är en stark tjej med skinn på näsan,dock finns det gränser för vad det skinnet lyckas stänga ute. En stor kram från mej till dej och din familj❤️

 
Ingen bild

Leo Frölén

14 november 2016 11:09

Förstår verkligen inte va Fuck d e för fel på folk.. Jag känner inte dig men du verkar som en jättefin människa som jag inte skulle ha nått emot att ta kontakt me, hoppas att allt blir bättre<33

Agnes Lehrberg

12 september 2017 13:15

fina du

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes Lehrberg - 6 augusti 2019 21:17


  Hej allesammans! Long time no see. Jag mår hur bra som helst. Hade en föreläsningturné nu i våras som gick hur bra som helst. Jag jobbar för nuvarande på en förskola här på Gotland och har gjort det sen 21 Januari. Vi får se vart mitt liv tar vä...

Av Agnes Lehrberg - 24 maj 2018 21:15


Detta inlägg är väldigt väldigt känsligt och sjukt jobbigt för mig att skriva.   Vet inte ens ifall det finns någon som fortfarande läser denna blogg, skulle inte förvåna mig ifall ingen gör det då jag aldrig uppdaterar. Just nu är det väldigt ...

Av Agnes Lehrberg - 11 september 2017 22:53


Nej och återigen nej. Vi som blir utsatta för mobbning, psykisk ohälsa, självskadebeteende, självmordstankar, ätstörningar, diagnoser m.m, det är inte vi det är fel på. Det är samhället vi lever i som är förstört. Barn, ungdomar och vuxna tror att ba...

Av Agnes Lehrberg - 14 februari 2017 11:58

"Det var mörkare än färgen svart, bubblan var mera som en fyrkant jag kunde inte ta mig ut snälla hjälp"   Mörker, allt var så mörkt. Kunde inte styra mina känslor. Kunde inte hitta ljuset. Vart var jag? Vem var jag? Vad ville mörkret?   Allt...

Av Agnes Lehrberg - 18 december 2016 10:14

Vilka är vi? Vad gör vi? Vad vill vi komma fram till? Vad är vårt mål? Vilka vill vi nå ut till?   Mobbad på nätet & IRL styr jag och 3 andra tjejer som heter Carro, Elin och Elara.Vi åker ut till olika skolor samt bibliotek och förel...

Presentation


18 hela år
Bor på Gotland.
Föreläser om näthat och mobbning.
Läs gärna och släng in en kommentar. Och hoppas inläggen jag skriver kommer till nytta för dig!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Omröstning

Tycker DU att det är okej med mobbning?
 Ja för jag är en osäker människa
 NEJ! Alla är lika bra som dom är

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards