ungmotmobbning

Direktlänk till inlägg 9 juli 2016

Fuckboys..

Av Agnes Lehrberg - 9 juli 2016 01:54

Hej ditt egocentriska avskyvärda känslokalla äckel.
Du skrev till mig, jag skrev till dig, vi började skriva.
Du gav mig komplimanger, jag blev glad, jag gjorde desamma.

Du ringde mig, jag svarade, vi pratade i flera timmar.

 

I samma stund som du pratar med henne i telefon och ger henne mer komplimanger så sitter hon och ler, hon sitter och tänker att du är världens underbaraste kille. Att en kille som du orkar lägga ner tid och energi för att ens kalla henne vacker. Du väcker ett intresse hos henne. Ni pratar oftare och oftare och oftare. Hennes leende blir starkare. I samma stund som du säger "jag vill verkligen bara ha dig, jag tycker om dig så mycket, du är den enda" så sitter tjejen i telefonen och bygger upp känslor. Du behandlar henne som en prinsessa, du behandlar henne som det dyrbaraste du någonsin haft. Och att du lyckas behandla henne så bra bara genom en mobiltelefon. Ni vill verkligen träffas. Det är dig hon har i tankarna hela tiden, det är dig hon tänker på i skolan när hon sitter och pluggar. Det är dig hon tänker på direkt på morgonen när hon vaknar, och det är även dig hon tänker på när hon skall sova. Du har fått denna tjej att verkligen börja gilla dig. Dina ord får henne att smälta, dina långa fina meningar får henne att vilja kämpa för bara just dig. Ni bestämmer en tid för att träffas. Du träffar henne och du är så sjukt mycket bättre i verkligheten. När hon är i din närhet så förflyttas hennes inre till en annan dimision. Du får henne att må så bra. Ni går hem till dig. Ni pratar om allt mellan himmel och jord. Till slut när ni sitter där och pratar så ger du henne en kyss, en kyss som hon i den studen aldrig någonsin kommer glömma. En kyss som var nyckeln till hennes inlåsta känslor som hon har för dig. Hennes leende blir större än någonsin. Ni fortsätter kyssas, för det är exakt det enda hon vill, att få känna din närhet är den största tryggheten för just henne. Det blir mera intimt och ni har tillslut sex efter allt kyssande. Att få ha sex med dig var helt sagolikt för henne, hon tyckte nog att det gick lite snabbt fram, men vad gjorde det? Hon var ju helt kär i dig. 

Hon gick hem. Hon satt med ett leende på läpparna hela kvällen pga just dig. Du hade verkligen fått henne kär. Hon sitter och ler mot sin mobiltelefon i hopp om att ditt namn skall dyka upp på hennes display. Att just ditt namn skall dyka upp där du antingen ringer eller skriver. Det börjar bli sent och hon skickar dig ett långt godnatt sms där det b.la står hur mycket hon tycker om dig. Hon tänker att anledningen till att du inte skrivit någonting är nog för att du är upptagen med något annat. Hon somnar med ett leende. Morgonen efter så öppnar hon mobilen snabbt som blixten för att se om ditt namn dykt upp på displayen, men nej. Du har ännu inte skrivit. Hon blir orolig och ringer upp dig och du klickar henne. Hon börjar få en liten klump i magen, den tryggheten du gav henne fanns inte vid liv längre. Hon blir orolig. Hon låter dig vara för att inte verka jobbig. Minuterna går, timmarna går, dagarna går och du har ännu inte hört av dig. Men hon ser ändå att du är aktiv på sociala medier.Tillslut så en dag så kommer ditt efterlängtande namn upp på hennes display. Hennes mage pirrar till av kärlek. Hon öppnar mobilen, och från det där leendet hon hade på läpparna av att du äntligen kontaktar henne försvinner. Hon känner att tårarna börjar tränga sig fram i ögonen. Hon visste inte vad hon skulle göra. I smset du skickat så skriver du klart och tydligt att du inte vill ha henne, att du inte har några känslor för henne trots att du gett henne förhoppningar om det innan. Du skriver att du inte vill ha ett förhållande med henne och att du inte orkar snacka med henne. I det där smset så sabbar du en oskyldigs tjejs värld. Hennes värld rasar samman, dem där förhoppningarna du gett henne om att det en dag skall bli du och hon bara brakar ihop. Hon ringer till en kompis för att prata av sig och berätta allting som hänt. Och i samma veva som hon förklarar allt så berättar kompisen att just du hållit på med en massa andra tjejer. Kompisen berättar att du legat med tjejer minuter efter tjejen som verkligen gillade dig gått. Hon får höra allt om dig, hon får se sms konversationer du skrivit med andra tjejer. Hon får veta allt. Hon får veta allt exakt allt. Tjejen du sa att du tyckte så mycket om, att hon var den enda för dig att du bara ville ha henne har fått henne att tappa tilliten för alla killar. För dem meningarna du sa till henne trodde hon på, hon hade inga som helst planer på att inte tro på dem orden. Från och med nu så kommer hon i princip aldrig tro på dem orden förrän någon bevisar det för henne. Det kommer ta lång tid för henne att tro på liknande ord igen, för du sa trots allt samma sak och ändå så svek du henne pga att du var alldeles för kåt för att kunna vara ärlig.

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes Lehrberg - 6 augusti 2019 21:17


  Hej allesammans! Long time no see. Jag mår hur bra som helst. Hade en föreläsningturné nu i våras som gick hur bra som helst. Jag jobbar för nuvarande på en förskola här på Gotland och har gjort det sen 21 Januari. Vi får se vart mitt liv tar vä...

Av Agnes Lehrberg - 24 maj 2018 21:15


Detta inlägg är väldigt väldigt känsligt och sjukt jobbigt för mig att skriva.   Vet inte ens ifall det finns någon som fortfarande läser denna blogg, skulle inte förvåna mig ifall ingen gör det då jag aldrig uppdaterar. Just nu är det väldigt ...

Av Agnes Lehrberg - 11 september 2017 22:53


Nej och återigen nej. Vi som blir utsatta för mobbning, psykisk ohälsa, självskadebeteende, självmordstankar, ätstörningar, diagnoser m.m, det är inte vi det är fel på. Det är samhället vi lever i som är förstört. Barn, ungdomar och vuxna tror att ba...

Av Agnes Lehrberg - 14 februari 2017 11:58

"Det var mörkare än färgen svart, bubblan var mera som en fyrkant jag kunde inte ta mig ut snälla hjälp"   Mörker, allt var så mörkt. Kunde inte styra mina känslor. Kunde inte hitta ljuset. Vart var jag? Vem var jag? Vad ville mörkret?   Allt...

Av Agnes Lehrberg - 18 december 2016 10:14

Vilka är vi? Vad gör vi? Vad vill vi komma fram till? Vad är vårt mål? Vilka vill vi nå ut till?   Mobbad på nätet & IRL styr jag och 3 andra tjejer som heter Carro, Elin och Elara.Vi åker ut till olika skolor samt bibliotek och förel...

Presentation


18 hela år
Bor på Gotland.
Föreläser om näthat och mobbning.
Läs gärna och släng in en kommentar. Och hoppas inläggen jag skriver kommer till nytta för dig!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Omröstning

Tycker DU att det är okej med mobbning?
 Ja för jag är en osäker människa
 NEJ! Alla är lika bra som dom är

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards