ungmotmobbning

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2015

NEJ MOBBNING ÄR INTE OKEJ NÅGONSTANS.

Av Agnes Lehrberg - 7 oktober 2015 20:01

Varför i hela världen skulle det vara okej att hänga ut någon på internet? Varför i hela värden skulle det vara okej att skriva till en människa att h*n inte räcker till? Varför i hela världen skulle det vara okej att påpeka NEGATIVA grejer om en annan människa? Varför i hela världen backar människor för mobbning?

Varför kollar dom bara på? Varför gör dom ingenting? Jo för att dom är brutalt fega.

Under alla dessa år som tonåring så blir jag aldrig förvånad över att se folk ensamma i matsalen, är inte direkt förvånad att se gråtande människor överallt, och är definitivt inte förvånad över att se olika människors fullständiga namn slängas ut här och var på internet. Nej hörreni jag är inte förvånad ett jävla dugg.

Denna mobbning, denna äckliga vidriga lilla mobbning som tydligen tillfredställer osäkra människor i hopp om att dom skall känna sig någorlunda bättre än någon annan.. eller?

Vart sitter den där osynliga " STOPPA MOBBNINGEN" knappen? Vart sitter den? Och vart är alla modiga och självsäkra människor när någon annan människa blir totalt kränkt? VART ÄR NI?

Vart är respekten hos dessa osäkra och totalt vidriga människor? Vart sitter eran respekt? När blev det okej att sparka på någon som redan ligger? Varför trycka ner människor för att ni själva skall verka bättre?
Blir så fruktansvärt äcklad och trött. Att nu i dagens samhälle behöva vara orolig för att öppna upp sociala medier för att sedan sökläsa och se ifall någon hängt ut en. Att man skall behöva vara rädd för att ens föräldrar, syskon, kompisar, kusiner m.m skall se vad som står om en på internet. Borde vi tillåta detta? NEJ!
Är det okej att kalla en annan individ för tjock, ful, äcklig, hora? Är det okej? NEJ, precis så varför låter vi detta ske? Varför gör vi ingenting? Varför ändras inte samhället? Är det okej att ca flera miljoner tar sitt liv pga mobbning? MEN NEJ!

Tänk ifall inte denna mobbning hade funnits, herregud vad bra alla hade mått då. Hur kan vi göra för att förhindra den? Kanske kan vi tänka på vad vi skriver/säger till andra? Kanske behandla alla med respekt istället för att spotta på en?

Mobbningen lär nog aldrig försvinna från världen pga för många osäkra människor som endast söker status och uppmärksamhet, MEN man kan försöka minska den. Så hädan efter kan man tänka efter vad som kommer ut ur ens mun. Man kanske inte behöver säga att en annan människa är ful eller äcklig pga att man själv tycker det? Man behöver inte slå en annan människa för att man själv tycker att det kanske hade varit finare med blåmärken lite överallt på någon annans kropp?
I dagens samhälle kan man vara hur jävla anonym man vill, man kan ljuga och säga att man heter Eva 25 år, när man egentligen heter Kim och är 14 år för att kunna trakassera andra. För i helvete detta är inte okej någonstans.
" Hej jag är anonym jag kan skriva vad jag vill för att ingen vet att det är jag" tänker i princip dom flesta i världen. Är det rätt? NEJ.
Alla är så oändligt fega när det kommer till att vara anonym. Dom är äckliga råttor som behandlar människor olika pga utseende, kroppsform, personlighet osv. ALLA MÄNNISKOR ÄR INTE LIKADANA. Alla är grymma på sitt jävla sätt även mobbare, men mobbare föredrar att visa sin oändligt äckliga respektlöshet och sina äckliga sidor för att verka bättre än andra. Men djupt inne i en mobbare så finns det.. En berättelse där det visar att man egentligen är sjukt osäker och vill ha uppmärksamhet. Men tro mig mobbare, din uppmärksamhet betyder inte ett skit, din status skiter folk fullständigt i egentligen.

Till er som är utsatta.
LÅT ALDRIG MOBBARE SÄNKA DITT SJÄLVFÖRTROENDE FÖR DÅ HÖJER DU DERAS.

Peace out.

 
 
Ingen bild

Maja Bengtsson

12 oktober 2015 13:00

Måste passa på att fråga dig, du som skriver så utförligt att du är emot mobbing. Du skriver att det Inte är okej att kalla någon saker som tex tjock, ful, hora etc.. Varför i hela helvete tror du då att du har rätt att kalla mig bland annat subba?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes Lehrberg - 6 augusti 2019 21:17


  Hej allesammans! Long time no see. Jag mår hur bra som helst. Hade en föreläsningturné nu i våras som gick hur bra som helst. Jag jobbar för nuvarande på en förskola här på Gotland och har gjort det sen 21 Januari. Vi får se vart mitt liv tar vä...

Av Agnes Lehrberg - 24 maj 2018 21:15


Detta inlägg är väldigt väldigt känsligt och sjukt jobbigt för mig att skriva.   Vet inte ens ifall det finns någon som fortfarande läser denna blogg, skulle inte förvåna mig ifall ingen gör det då jag aldrig uppdaterar. Just nu är det väldigt ...

Av Agnes Lehrberg - 11 september 2017 22:53


Nej och återigen nej. Vi som blir utsatta för mobbning, psykisk ohälsa, självskadebeteende, självmordstankar, ätstörningar, diagnoser m.m, det är inte vi det är fel på. Det är samhället vi lever i som är förstört. Barn, ungdomar och vuxna tror att ba...

Av Agnes Lehrberg - 14 februari 2017 11:58

"Det var mörkare än färgen svart, bubblan var mera som en fyrkant jag kunde inte ta mig ut snälla hjälp"   Mörker, allt var så mörkt. Kunde inte styra mina känslor. Kunde inte hitta ljuset. Vart var jag? Vem var jag? Vad ville mörkret?   Allt...

Av Agnes Lehrberg - 18 december 2016 10:14

Vilka är vi? Vad gör vi? Vad vill vi komma fram till? Vad är vårt mål? Vilka vill vi nå ut till?   Mobbad på nätet & IRL styr jag och 3 andra tjejer som heter Carro, Elin och Elara.Vi åker ut till olika skolor samt bibliotek och förel...

Presentation


18 hela år
Bor på Gotland.
Föreläser om näthat och mobbning.
Läs gärna och släng in en kommentar. Och hoppas inläggen jag skriver kommer till nytta för dig!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Omröstning

Tycker DU att det är okej med mobbning?
 Ja för jag är en osäker människa
 NEJ! Alla är lika bra som dom är

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards