ungmotmobbning

Alla inlägg under februari 2016

Av Agnes Lehrberg - 24 februari 2016 08:43

Bara för att jag använder löshår så är jag varken bitch eller hora. Bara för att jag använder lösögonfransar så är jag ingen hora, bara för att jag går klädd i vad jag vill så är jag ingen hora. Bara för att jag är mig själv så är jag ingen hora. Jag är bra som jag är, jag förtjänar bättre än det här. Jag förtjänar inte att bli nertryckt. Jag förtjänar inte att behöva må såhär. Jag är en människa precis som alla andra. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att kränka någon. Jag skulle aldrig ha mage till att ens kasta ägg på någon annans hus. Jag skulle aldrig be en människa att ta sitt liv. Vet ni varför jag aldrig skulle göra det? För mina föräldrar har uppfostrat mig till att man inte gör så, och jag vet hur det känns att bli nertryckt. Jag är ingen bitch, jag är en sjukt snäll människa. Så ni som inte vet det, lär er det.

Av Agnes Lehrberg - 23 februari 2016 19:31

Hej allesammans. Nu har det gått några dagar sen mitt senaste inlägg. På 2 dygn så var det ca 2000 personer som läst mitt inlägg. Det var massvis med folk som hade delat och gillat och taggat mig i fina inlägg. Alltså ni e bäst.

Jag vet inte hur många gånger jag varit nära på att ge upp hoppet helt. Jag blev van helt enkelt. Jag blev van med att folk kastade ägg på mitt hus, jag blev van med att folk hängde ut mig på sociala medier, jag blev van med att höra folk skrika efter mig i skolan, jag blev van med alla blickar, jag blev van med att må dåligt. Efter allting som hänt så gick jag in i en depression, en djup depression faktiskt. Det var så jobbigt att vara så hatad av så många pga att jag var "dj".
Och det som fick mig att tappa respekten för så många människor var när dessa 18-23 åringar svarade så sjukt uppkäftigt när jag bad dom ta bort inläggen om mig och bilderna på mig. Kunde få till svar

" hahaha skyll dig själv"
"skiter i hur du mår, du har själv satt dig i denna sits"
"aa du får skylla dig själv"
Detta var några av svaren jag fick när jag bad folk låta mig va. Det är sjukt. Helt jävla jätte sjukt.
Nu idag så mår jag lite bättre, efter allt stöd jag fått från mitt senaste inlägg så kan jag inte vara mera tacksam. Har fått så många fina meddelanden. Blir så glad och så tårögd.
Detta med näthat skall stoppas samt mobbning. Ingen skall få behöva gå igenom det jag gått igenom.
Att folk kommer fortsätta kalla mig "dj-agnes" får jag nog leva med, för ingen kommer nog ta tag i sig själv och inse hur jävla ont det gör. Hatare älskar att hata för att dom e osäkra.
Och jag hoppas för allas skull att ni människor som är vuxna och håller på såhär, ta hjälp. Det är egentligen inte jag som borde gå till bup och kuratorn för att må bra. Det är ni. Ni som inte kan acceptera ett "Nej" och "Låt mig va". Visst jag hade förstått ifall det var 12 åringar som höll på. Men nu är ni 18 till 23 år. Ni skall veta vart gränsen går.
Ännu en gång, tack så jätte mycket till er som stöttat mig och gett mig hopp. Kärlek till er, ni är bäst och ni äger.

       

Av Agnes Lehrberg - 20 februari 2016 13:42

Jag är så trött, riktigt trött faktiskt. Rubriken är ganska grov och menar inte på att lägga skuld på föräldrar. Men man börjar undra vad som fått barn/ungdomar/vuxna att kränka någon oskyldig människa så jävla hårt. Hur långt skall det behöva gå? Hur ofta skall man få behöva säga sluta tills någon slutar? Hur ska man göra för att fejka ett leende dag för dag? Hur skall man gör för att må bra?

Varför, varför, och ännu en gång VARFÖR? Varför sitta och skriva till mig att jag skall ta livet av mig för att inte är som alla andra? Varför lägga ut bilder på mig och min familj på sociala medier och skriva att jag är ful och att min familj är likaså? Varför fortsätta med namnet "dj-agnes"?! VARFÖR? I meningen "låt mig vara, jag mår dåligt" är det ni inte förstår? Vad gör ni föräldrar när ni hör att erat barn kränker en annan människa?
Och ni som är 18-23 år, vad gick fel? När man är 18 år så är man VUXEN. När man är 18-23 år så sitter man inte och hänger ut någon och verkligen inte YNGRE människor. Ni skall vara vuxna så vem är det som misslyckat med att förklara det för er? Skärp er på riktigt nu. Är så äckligt trött på att se mitt namn på sociala medier och bilder på mig. Jag är så trött på att ni människor som kränker mina vänner pga att dom umgås med mig. Jag är så trött på er alla. Hoppas att ni lär er en sån jävla läxa. Hoppas ni får SKIT dåligt samvete när ni blir äldre.

Från och med NU så kommer jag polisanmäla ALLT som skrivs om mig för jag e trött på att behöva må såhär dåligt. Jag tänker inte svika det jag lovade min kompis på hennes egna begravning. Jag skall kämpa för Klara.
           

Presentation


18 hela år
Bor på Gotland.
Föreläser om näthat och mobbning.
Läs gärna och släng in en kommentar. Och hoppas inläggen jag skriver kommer till nytta för dig!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Omröstning

Tycker DU att det är okej med mobbning?
 Ja för jag är en osäker människa
 NEJ! Alla är lika bra som dom är

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards