ungmotmobbning

Direktlänk till inlägg 23 februari 2016

Jag har varit så nära på att ge upp helt.

Av Agnes Lehrberg - 23 februari 2016 19:31

Hej allesammans. Nu har det gått några dagar sen mitt senaste inlägg. På 2 dygn så var det ca 2000 personer som läst mitt inlägg. Det var massvis med folk som hade delat och gillat och taggat mig i fina inlägg. Alltså ni e bäst.

Jag vet inte hur många gånger jag varit nära på att ge upp hoppet helt. Jag blev van helt enkelt. Jag blev van med att folk kastade ägg på mitt hus, jag blev van med att folk hängde ut mig på sociala medier, jag blev van med att höra folk skrika efter mig i skolan, jag blev van med alla blickar, jag blev van med att må dåligt. Efter allting som hänt så gick jag in i en depression, en djup depression faktiskt. Det var så jobbigt att vara så hatad av så många pga att jag var "dj".
Och det som fick mig att tappa respekten för så många människor var när dessa 18-23 åringar svarade så sjukt uppkäftigt när jag bad dom ta bort inläggen om mig och bilderna på mig. Kunde få till svar

" hahaha skyll dig själv"
"skiter i hur du mår, du har själv satt dig i denna sits"
"aa du får skylla dig själv"
Detta var några av svaren jag fick när jag bad folk låta mig va. Det är sjukt. Helt jävla jätte sjukt.
Nu idag så mår jag lite bättre, efter allt stöd jag fått från mitt senaste inlägg så kan jag inte vara mera tacksam. Har fått så många fina meddelanden. Blir så glad och så tårögd.
Detta med näthat skall stoppas samt mobbning. Ingen skall få behöva gå igenom det jag gått igenom.
Att folk kommer fortsätta kalla mig "dj-agnes" får jag nog leva med, för ingen kommer nog ta tag i sig själv och inse hur jävla ont det gör. Hatare älskar att hata för att dom e osäkra.
Och jag hoppas för allas skull att ni människor som är vuxna och håller på såhär, ta hjälp. Det är egentligen inte jag som borde gå till bup och kuratorn för att må bra. Det är ni. Ni som inte kan acceptera ett "Nej" och "Låt mig va". Visst jag hade förstått ifall det var 12 åringar som höll på. Men nu är ni 18 till 23 år. Ni skall veta vart gränsen går.
Ännu en gång, tack så jätte mycket till er som stöttat mig och gett mig hopp. Kärlek till er, ni är bäst och ni äger.

       

 
 
Josefin

Josefin

15 mars 2016 13:02

Jag håller på dig, ge inte upp! <3

http://Noriffraff.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes Lehrberg - 6 augusti 2019 21:17


  Hej allesammans! Long time no see. Jag mår hur bra som helst. Hade en föreläsningturné nu i våras som gick hur bra som helst. Jag jobbar för nuvarande på en förskola här på Gotland och har gjort det sen 21 Januari. Vi får se vart mitt liv tar vä...

Av Agnes Lehrberg - 24 maj 2018 21:15


Detta inlägg är väldigt väldigt känsligt och sjukt jobbigt för mig att skriva.   Vet inte ens ifall det finns någon som fortfarande läser denna blogg, skulle inte förvåna mig ifall ingen gör det då jag aldrig uppdaterar. Just nu är det väldigt ...

Av Agnes Lehrberg - 11 september 2017 22:53


Nej och återigen nej. Vi som blir utsatta för mobbning, psykisk ohälsa, självskadebeteende, självmordstankar, ätstörningar, diagnoser m.m, det är inte vi det är fel på. Det är samhället vi lever i som är förstört. Barn, ungdomar och vuxna tror att ba...

Av Agnes Lehrberg - 14 februari 2017 11:58

"Det var mörkare än färgen svart, bubblan var mera som en fyrkant jag kunde inte ta mig ut snälla hjälp"   Mörker, allt var så mörkt. Kunde inte styra mina känslor. Kunde inte hitta ljuset. Vart var jag? Vem var jag? Vad ville mörkret?   Allt...

Av Agnes Lehrberg - 18 december 2016 10:14

Vilka är vi? Vad gör vi? Vad vill vi komma fram till? Vad är vårt mål? Vilka vill vi nå ut till?   Mobbad på nätet & IRL styr jag och 3 andra tjejer som heter Carro, Elin och Elara.Vi åker ut till olika skolor samt bibliotek och förel...

Presentation


18 hela år
Bor på Gotland.
Föreläser om näthat och mobbning.
Läs gärna och släng in en kommentar. Och hoppas inläggen jag skriver kommer till nytta för dig!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Omröstning

Tycker DU att det är okej med mobbning?
 Ja för jag är en osäker människa
 NEJ! Alla är lika bra som dom är

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards