ungmotmobbning

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2015

Det är inte värt att ge upp livet pga idioter!

Av Agnes Lehrberg - 17 oktober 2015 17:27

   Hur många gånger har man inte behövt höra från olika människor att det blir bättre? Själva meningen "Det kommer bli bättre" får en att må illa när man redan mår som värst. Nejnejnej man kommer aldrig kunna tänka att "det blir bättre" när man mår som värst och verkligen ligger på botten. MEN hörrni, det blir det fan. Det blir bättre, det känns verkligen inte så i den stunden då man mår som värst, men när man själv märker framsteg så inser man hur mycket bättre det kommer att bli.
Jag mår själv just nu en aning dåligt, men jag tänker inte ge upp. Trots att jag får läsa om mig varje dag och se bilder samt att få höra folk skrika en massa åt mig så tänker jag inte ge upp. Blickarna i skolan gör mig bara starkare, det får mig att känna att folk verkligen lägger ner sin egna tid på att kolla på mig. Dom kollar på mig för att kunna rätta mina brister, men ändå så lyckas dom inte. Jag är så jävla stark. Och jag kommer aldrig att ge upp, trots att jag verkligen ligger på botten så försöker jag få det lilla snöret att hålla när jag klättrar upp.

Jag vet själv om att det finns oändligt många människor där ute som går igenom samma sak som jag nu. Och fyfan vad jobbigt det är. Fyfan den där klumpen i magen man får varje morgon för att gå till det stället där vi lär oss saker, där vi får in så mycket lärdom i våra hjärnor så att vi kan växa upp och bli vuxna och skaffa jobb. Att behöva ha en klump för att gå till ett ställe där vi bygger upp vår egna framtid. DET ÄR FEL. Varför ska vi låta IDIOTER förstöra vår framtid? Varför ska vi höja deras självförtroende för att vi låter dem sänka vårt? Vi alla är starka. Starka så enda in i helvetet. Och ingen skall få förstöra för oss. Det som gäller är att vi måste höja vårt egna självförtroende! Vi måste veta om att vi varken är fula eller horor. För att om vi själva vet det så kan dom inte få oss att tro det.
DU som läser detta exakt just nu, du är så sjukt jävla fin. Du är värdefull och du är gudomligt vacker. Du är inte bara grym, du är en fantastisk människa också. Och JA det är exakt DIG jag menar.
Ställ dig framför spegeln och så tittar du på dig själv och så tänker du
"Ingen annan är som jag, jag är så jävla bra och så sjukt snygg" För sanningen varar längst.
Alla gånger man känt att man inte dugit för någon, alla gånger man bara vill hoppa. Tänk att alla dom gångerna så har vi själva valt att inte ge upp. För vi finns här idag. Tillsammans är vi alla starka och vi ska bekämpa mobbningen.

Om det är någon som skall ge upp så är det mobbaren själv. Dom skall ge upp med allt sitt hat mot oskyldiga människor, dom skall sluta trycka ner andra för att kunna komma högre upp själv.

Vi lever nu idag, och vi skall inte avsluta vårt liv pga dom som vill komma högre upp själva. Varje gång någon säger till dig att du är ful och lyckas få dig må dåligt så ställer dom sig på dina axlar och hoppar. Men DU kan själv välja att gå undan när personen är i luften och ramlar. Visa att du är stark. För du är stark.

Du får jätte gärna höra av dig till mig om du mår dåligt eller liknande så kan jag försöka hjälpa dig. Och om jag inte riktigt kan hjälpa så ska du veta att jag lyssnar och finns där för dig.

Ni kan nå mig på antingen Facebook eller Kik, till er som kanske inte har internet jämnt får jätte gärna skriva till mig på Facebook eller Kik så lämnar jag ut mitt nummer.

Facebook: Agnes Du Vet Lehrberg

Kik: agneslehrberg

  Kan jag le när jag mår skit, så kan DU också det!

 
 
Alex

Alex

21 februari 2016 16:12

Ah skit bra skrivet!!!
Precis som du skrev, låt inte idioter förstöra vår framtid!!! ❤💜💛

http://www.intemittpronomen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes Lehrberg - 6 augusti 2019 21:17


  Hej allesammans! Long time no see. Jag mår hur bra som helst. Hade en föreläsningturné nu i våras som gick hur bra som helst. Jag jobbar för nuvarande på en förskola här på Gotland och har gjort det sen 21 Januari. Vi får se vart mitt liv tar vä...

Av Agnes Lehrberg - 24 maj 2018 21:15


Detta inlägg är väldigt väldigt känsligt och sjukt jobbigt för mig att skriva.   Vet inte ens ifall det finns någon som fortfarande läser denna blogg, skulle inte förvåna mig ifall ingen gör det då jag aldrig uppdaterar. Just nu är det väldigt ...

Av Agnes Lehrberg - 11 september 2017 22:53


Nej och återigen nej. Vi som blir utsatta för mobbning, psykisk ohälsa, självskadebeteende, självmordstankar, ätstörningar, diagnoser m.m, det är inte vi det är fel på. Det är samhället vi lever i som är förstört. Barn, ungdomar och vuxna tror att ba...

Av Agnes Lehrberg - 14 februari 2017 11:58

"Det var mörkare än färgen svart, bubblan var mera som en fyrkant jag kunde inte ta mig ut snälla hjälp"   Mörker, allt var så mörkt. Kunde inte styra mina känslor. Kunde inte hitta ljuset. Vart var jag? Vem var jag? Vad ville mörkret?   Allt...

Av Agnes Lehrberg - 18 december 2016 10:14

Vilka är vi? Vad gör vi? Vad vill vi komma fram till? Vad är vårt mål? Vilka vill vi nå ut till?   Mobbad på nätet & IRL styr jag och 3 andra tjejer som heter Carro, Elin och Elara.Vi åker ut till olika skolor samt bibliotek och förel...

Presentation


18 hela år
Bor på Gotland.
Föreläser om näthat och mobbning.
Läs gärna och släng in en kommentar. Och hoppas inläggen jag skriver kommer till nytta för dig!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Omröstning

Tycker DU att det är okej med mobbning?
 Ja för jag är en osäker människa
 NEJ! Alla är lika bra som dom är

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards