ungmotmobbning

Direktlänk till inlägg 19 november 2014

Jag vet vad ditt barn önskar sig. En vit jul.

Av Agnes Lehrberg - 19 november 2014 16:23

Och nu kanske några tänker
"Ja med, vem vill inte ha en vit jul med massvis med snö?"
Nu snackar jag ej om snö. Nu snackar jag om en alkoholfri jul.
Julafton är årets höjdpunkt för många barn i världen. Det är deras favorit dag. Och det sista dom vill är att den ska förstöras. Men, ifall alkohol blir inblandad då kan jag säga er att barnens julafton är förstörd. Det är för jävligt som barn att få uppleva sin favorit dag med Sina föräldrar påverkade. Usch. Jag är själv uppvuxen med väldigt mycket alkohol. Och jag AVSKYR påverkade människor.
Men ärligt, ifall man skaffar barn så tycker jag ändå att dom borde gå före alkoholen. Alkohol är verkligen inte kul för omgivningen. Tänk alla barn där ute som måste få behöva uppleva sin julafton med fulla föräldrar. Det är bokstavligen hemskt som barn. Hoppas att dom flesta föräldrar kan försöka ha en sån vit jul som möjligt för sitt barns skull
#vitjul2014

 
 
Ingen bild

Rosers

20 november 2014 16:08

Vadå? Några öl, lite glögg eller ett glas vin förstör väl inget?

Agnes Lehrberg

24 november 2014 11:49

När jag menar påverkade människor, då menar jag dom som är berusade som ej kan kontrollera sig själva typ:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes Lehrberg - 6 augusti 2019 21:17


  Hej allesammans! Long time no see. Jag mår hur bra som helst. Hade en föreläsningturné nu i våras som gick hur bra som helst. Jag jobbar för nuvarande på en förskola här på Gotland och har gjort det sen 21 Januari. Vi får se vart mitt liv tar vä...

Av Agnes Lehrberg - 24 maj 2018 21:15


Detta inlägg är väldigt väldigt känsligt och sjukt jobbigt för mig att skriva.   Vet inte ens ifall det finns någon som fortfarande läser denna blogg, skulle inte förvåna mig ifall ingen gör det då jag aldrig uppdaterar. Just nu är det väldigt ...

Av Agnes Lehrberg - 11 september 2017 22:53


Nej och återigen nej. Vi som blir utsatta för mobbning, psykisk ohälsa, självskadebeteende, självmordstankar, ätstörningar, diagnoser m.m, det är inte vi det är fel på. Det är samhället vi lever i som är förstört. Barn, ungdomar och vuxna tror att ba...

Av Agnes Lehrberg - 14 februari 2017 11:58

"Det var mörkare än färgen svart, bubblan var mera som en fyrkant jag kunde inte ta mig ut snälla hjälp"   Mörker, allt var så mörkt. Kunde inte styra mina känslor. Kunde inte hitta ljuset. Vart var jag? Vem var jag? Vad ville mörkret?   Allt...

Av Agnes Lehrberg - 18 december 2016 10:14

Vilka är vi? Vad gör vi? Vad vill vi komma fram till? Vad är vårt mål? Vilka vill vi nå ut till?   Mobbad på nätet & IRL styr jag och 3 andra tjejer som heter Carro, Elin och Elara.Vi åker ut till olika skolor samt bibliotek och förel...

Presentation


18 hela år
Bor på Gotland.
Föreläser om näthat och mobbning.
Läs gärna och släng in en kommentar. Och hoppas inläggen jag skriver kommer till nytta för dig!

Fråga mig

26 besvarade frågor

Omröstning

Tycker DU att det är okej med mobbning?
 Ja för jag är en osäker människa
 NEJ! Alla är lika bra som dom är

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards